Головна » Статті » Мої статті |
Проект " Комплексний підхід до впровадження ідей М. Монтессорі в практичну діяльність"
Автор проекту: Таран Вікторія Олексіївна Актуальність проекту. Відповідно до вимог Базової програми "Я у Світі" педагог є своєрідною скарбничкою знань. Який формує у дітей реалістичну картину сучасного світу. Є такий вислів: Щоб дати дітям іскру світла, педагог повинен ввібрати в себе сонце. Тобто педагог повинен весь час перебувати в пошуці, цікавитись новим, здобувати знання і вміти їх впроваджувати в практичну діяльність. Програма "Я у Світі" кардинально змінила роботу працівників дошкільних навчальних закладів, вимагає від них по-іншому дивитись на дитину, її дії, погляди, бажання . Вихователі мусять дивитися на світ очима дитини. А це не так легко... Все це передбачає програма " Я у Світі ". Та це звучало в ідеях італійського педагога Марії Монтессорі. Вона пропонувала відхід від традиційної педагогіки і схилялась на бік креативної педагогіки. Тож можна сказати, що в основу програми покладені ідеї М. Монтессорі. Свою педагогічну систему М. Монтессорі назвала системою саморозвитку, самовиховання та самонавчання дитини у дидактичному підготовленому середовищі. Вона вважала, що для здобуття освіти достатньо створити таке розвивальне середовище, де дидактичний матеріал обирав би не вихователь, а сама дитина. і дитина визначає час роботи з цим матеріалом, контролює свою діяльність в т. ч і помилки. Звичайно хтось цілковито погоджується з цими ідеями, інші їх заперечують, розчаровуються, використовують, змінюють. Та головне до її ідей не байдужі, вони не пиляться в архівах. Ми бачимо по-своєму втілення ідей Монтессорі і теж впроваджуємо їх в практику. Методика Монтессорі є моделлю особистісно орієнтованого підходу до навчання і виховання. В її основі лежить ідея про те, що кожна дитина, з її можливостями, потребами, системою стосунків проходить свій індивідуальний шлях розвитку Мета проекту: - розширити знання учасників проекту про педагогів-гуманістів; - активізувати пізнавальну та просвітницьку діяльність студентів; - вчити студентів самостійно проектувати свою діяльність та виконувати поставлені завдання; - формувати пізнавальні, творчі, практичні, комунікативні та соціальні компетентності особистості; - ознайомити студентів, вихователів з життєвим і творчим шляхом італійського педагога; - вивчити методику впровадження ідей в сучасну педагогічну практику; - розвивати практичні уміння проведення ігор, занять, створювати розвивальне середовище за методикою М. Монтессорі; Завдання проекту. 1.Створити пізнавально-розвивальне середовище та умови для впровадження в практичну діяльність ідей М. Монтессорі. 2. Розширити та поглибити знання про ідеї М. Монтессорі, їх місце у сучасному житті. 3. Формувати у студентів уміння проектувати свою діяльність, працювати у групах. 4. Знайти інформацію про життєвий і творчий шлях М. Монтессорі в літературних джерелах, періодичній пресі, мережі Інтернет. 5. Підготувати та провести виховний захід. 6. Організувати мобільну групу, учасникам групи виступити з доповіддю в ДНЗ м. Лебедина та м. Суми 7. Розробити цикл конспектів занять, зробити підбірку ігор за методикою М. Монтессорі 8. Учити студентів застосовувати теоретичні знання в практичній діяльності . 9. Підготувати презентацію проекту. 10. Підготувати буклет "Використання ідей М. Монтессорі при організації життєдіяльності дітей раннього та дошкільного віку". 11. Оформити папку з узагальненими матеріалами роботи над проектом. 12. Створити фото вернісаж розвивального середовища за методикою М. Монтессорі Методи і форми реалізації. У процесі реалізації навчально-виховного проекту доцільно використовувати методи: 1. Інформаційні (бесіда, розповідь, перегляд відео та фотоматеріалів ). 2. Пошукові. 3. Ігрові (дидактичні та рольові ). 4. Інтерактивні (робота в мікрогрупах, «мозковий штурм»). 5. Практичні (проведення різних форм роботи за методикою М. Монтессорі ). Успішній реалізації проекту сприятиме використання різних форм роботи: 1. Заняття 2. Проведення «майстер-класів». 3.Доповіді . 4. Виховні заходи. 5. Оформлення буклетів, презентацій
Очікувані результати. 1. Ознайомлення студентів з проектними технологіями. 2. Отримання студентами системи знань про втілення в практичну діяльність ідей М. Монтессорі 3. Розуміння доцільності та необхідності вивчення ППД. 4. Оволодіння студентами практичними навиками проведення роботи за методикою педагога –гуманіста 5. Проведення майстер-класу 6. Формування пізнавальних, творчих, практичних та комунікативних компетентностей особистості. 7. Отримання студентами навичок узагальнення інформаційно-методичних матеріалів. План реалізації. 1. Вибір теми проекту, визначення мети, завдань. 2. Поділ студентів на три мікрогрупи: науковці, дослідники, експерти. 3. Визначення завдань для кожної групи. Науковці збирають науково доведену інформацію життєвий і творчий шлях М. Монтессорі Дослідники досліджують використання її ідей в практичній діяльності. Експерти ( апробатори) практично проводять різні форми роботи за методикою М.Монтессорі, виступають з доповідями 4. Пошук інформації. 5. Підготовка необхідних матеріалів. 6. Практичні заняття, виховні заходи, виступи з доповідями Хід реалізації проекту. І. Підготовчий етап. Студенти поділяються на три мікрогрупи: науковці, дослідники, експерти, визначають завдання. ІІ. Основний етап.
(Студенти упродовж 2 місяців здійснюють пошук необхідної інформації, підбирають необхідні матеріали та обладнання, фотографують матеріали Монтессорі в ДНЗ )
(Науковці та дослідники повідомляють інформацію, проводиться зустріч з вихователем ДНЗ "Калинка" який демонструє Монтессорі матеріали) 3. Проведення «майстер-класів» вихователями міста та перегляд відеоматеріалів ДНЗ м. Сум. 4. Проведення різних форм роботи студентами мобільної групи (Упродовж семестру учасники проекту працюють в ДНЗ за місцем проходження практики і проводять ігри, заняття за методикою М. Монтессорі). 5. Виступи з доповідями на семінарі – практикумі в ВКНЗ СОР "Лебединському педагогічному училищі імені А. С. Макаренка"для студентів 231, 221 груп спеціальності "Дошкільна освіта" 6. Доповідь на семінарі в м. Суми, ДНЗ "Червоненька квіточка"
Заключний етап. 1. Підготувати презентацію проекту. Узагальнюючий етап. 1. Підготувати буклет "Використання ідей М. Монтессорі при організації життєдіяльності дітей раннього та дошкільного віку. " 2. Оформити папку з узагальненими матеріалами роботи над проектом. 3. Створити фото вернісаж розвивального середовища за методикою М. Монтессорі Висновки. Даний проект сприяє поповненню та систематизації знань студентів про діяльність педагогів-гуманістів, їх ідеї. Під час роботи студенти вчаться практично працювати з Монтессорі – матеріалом, самостійно створювати розвивальне середовище, визначають якості притаманні педагогу – гуманісту, який має працювати з дітьми. Робота над проектом активізує пошукову та дослідницьку діяльність студентів, сприяє розширенню їх світогляду, відтворенню духовних надбань вчених на сучасному рівні. Знайомство з проектними технологіями вчить студентів самостійно планувати свою діяльність, працювати в групах, узгоджувати свою діяльність.
| |
Переглядів: 933 | |
Всього коментарів: 0 | |