Головна » Статті » Мої статті

Ігри та вправи за методикою М. Монтессорі

Ігри та вправи за методикою М. Монтессорі

Виловимо з води

Розкладемо за порядком Висипте до миски намистини двох кольорів (приблизно по 5-7 намистин кожного кольору) і праворуч від миски поставте дві тарілочки. Запропонуйте: «Давай складемо до цієї  тарілочки всі червоні намистини, а до іншої – всі  зелені». Щоби пожвавити гру, скажіть, наприклад, що це пригощання  для ведмедика і зайчика,  причому ведмедик любить тільки вишні, а зайчик – тільки аґрус. Перекладати намистини треба  по одній, беручи трьома  пальцями (покажіть). Якщо якісь намистини впадуть на стіл,  попросіть підібрати їх за допомогою совочка. Обов'язково доведіть роботу до кінця – цей навик дуже важливий. Тому на  перших порах беріть менше намистин.

 

Чарівне сито

Скажіть: «У цій мисочці перемішані рис і манка (покажіть окремо крупинки рису і манки). Як вибрати звідси всі рисові зернятка? Це важко зробити навіть твоїми маленькими і  спритними пальчиками. Але тобі допоможе сито!» Відділення  однієї крупи від іншої схоже для дитини на фокус. Поясніть, чому так виходить, насипавши в сито спочатку чисту манку.  Просіяний рис треба пересипати в приготовану тарілку. Порадійте разом із малюком досягнутому результатові.

 

Виловимо з води

Налийте до миски воду і киньте туди декілька дрібних предметів: шматочки пробки, гілочок і т.п. Запропонуєте малюкові за допомогою маленького сита з ручкою виловити  всі ці предмети і скласти їх у  тарілку, що стоїть на підносі  праворуч від миски. Сито малюк повинен тримати в правій руці.

 

Ліпимо колобки, ковбаски і палянички

Дайте малюкові невеликий розім’ятий шматочок пластиліну. Запропонуйте приготувати святковий обід для ляльок. Покажіть, як робити «колобки» (скачувати кульки),  «ковбаски» і «палянички». Потім із цих «заготовок» можна 

«зібрати» фігури людей і тварин. Допомагаючи дитині, не заважайте їй виявляти фантазію – переможіть спокусу ліпити  замість неї.

або господинею, яка тримає в

Відкрий і закрий

Придумайте гру: наприклад, малюк може бути лікарем, у якого багато баночок із ліками, у банках різні крупи. Поставте перед дитиною декілька маленьких  банок із закритими кришками (банки повинні відрізнятися розміром і формою). Запропонуйте відкрити всі банки, а потім знову закрити, правильно підібравши кришки. Якщо кришки закручуються, простежте, щоби малюк крутив кришку, а не банку.

Пересипаємо ложкою

Поставте на піднос дві мисочки: зліва – мисочку з крупою, справа – порожню (обидві миски повинні бути сухими). Спочатку, підтримуючи руку дитини, покажіть, як набрати неповну ложку крупи, дочекатися, щоб крупа перестала сипатися  з ложки, і, плавно рухаючи рукою, перенести ложку до правої миски і перекинути над нею.  Допоможіть малюкові набрати крупу,  коли її залишиться мало (підкажіть, що треба нахилити миску лівою рукою). Корисно поєднувати цю вправу з розмішуванням. Наприклад, дитина може сама насипати цукор  до чаю і розмішати його.

Міні вправи

1.  Клаптики різної текстури (шовк, бавовна, шерсть). Обговорюємо: цей колючий, цей м'який, а цей слизький. Запропонувати на дотик підібрати до них пари.

2. Дрібні предмети (гудзики, мозаїка, кульки) кидаємо в банку з водою і виловлюємо ополоником або ложкою.

3. Мішечок з 8-10 знайомими малюку предметами (стрічка, олівець, гребінець, гумовий зайчик та ін.) Малюк витягує з закритими очима предмети і називає їх. Потім можна ускладнювати завдання - скласти всі предмети на букву «д». Так тренуються тактильні відчуття і можна вивчити всі букви алфавіту, тренується здатність виділяти звуки в словах.

4. Дві тарілки, губка, лійка. Наливаємо в одну тарілку воду і губкою переносимо водичку з однієї тарілки в іншу.

5. Бісер, коробочки. Перемішуємо бісер спочатку і просимо розкласти (за кольором або розміром) .

6. Намистинки, жолобок (зробити зі шланга), блюдце. Робимо жолобок-гірку і скочується намистинки по жолобку в блюдце. Можна позмагатися з дитиною - чия намистинка докотиться швидше, і якщо дитина здогадається, що необхідно щоб намистинка котилася швидше, потрібно збільшити кут нахилу - це просто здорово !!!

7. Листки паперу. Робимо орігамі! Адже м'яти, складати або рвати папір - це також розвиток спритності рук і дрібної моторики. Так само орігамі розвиває просторову уяву, розвиває творчі здібності.

Велике значення в методиці Монтессорі має той факт, що дітки граючи - працюють. І що вражає - це їм дуже подобається, вони просто щасливі робити те, що роблять в повсякденному житті дорослі. І головне, в результаті - ми розвиваємо у своїх дітей відповідальність, самостійність і елементарне охайне поводження з речами!

                      

Категорія: Мої статті | Додав: vika (16.04.2015)
Переглядів: 469 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вітаю Вас, Гість!
Середа, 18.10.2017