Головна » 2015 » Травень » 12 » Питання до екзамену з основ природознавства з методикою ознайомлення дошкільників з природою
17:53
Питання до екзамену з основ природознавства з методикою ознайомлення дошкільників з природою

Запитання до екзамену

з методики ознайомлення дошкільників з природою

1. Довести  необхідність застосування різних видів спостережень при ознайомленні дошкільників з природою.

2. Довести використання вихователем  оцінки праці дітей в різних групах ДНЗ.

3. Скласти  план досліду в природі. ( старша група)

4. Довести, що праця в природі сприяє формуванню екологічної компетенції.

5. Пояснити  дітям процеси догляду за кімнатними рослинами  (старша група)

6. Скласти  розповідь для дітей середньої групи про дику тварину – білку.

7. Обґрунтувати,  що дидактична гра є засобом всебічного розвитку дитини.

8. Розкрити  підготовку вихователя до екскурсії в парк восени.

9. Спланувати  спостереження за котиком у молодшій групі.

10. Розкрити  доцільність застосування художнього слова в різних формах роботи по  ознайомленню дошкільників з природою.

11. Спланувати спостереження за кімнатними квітами в старшій групі.

12. Скласти  розповідь для дітей старшої групи про те, як дикі тварини готуються до зими.

13. Розкрити  методику привчання дітей старшої групи до чергування в куточку природи. Порівняйте чергування з дорученням.

14. Визначити  програмовий зміст до заняття на тему: Порівняльний розгляд картин.

15.  Скласти  розповідь для дітей середньої групи про дику тварину – лисицю.

16. Визначити, як в процесі спостережень за змінами  в живій природі на весні з дітьми старшої групи , можна сформувати екологічну культуру дітей.

17. Спланувати  спостереження за пташкою взимку з дітьми молодшої групи.

18. Андрійко з Оксаною поїхали в село до бабусі. Саме в  цей час  у Мурки народилися маленькі  кошенята. Вони були гарненькі, пухнасті, веселі й дуже любили гратися з дітьми. До міста малі повернулися з кошеням. Вони добре  доглядали його й кошеня швидко підростало. згодом воно стало гарною пухнастою кицею – чорною з білими плямами, гострими зубками і кігтиками. Пишалися, милувалися діти своєю вихованкою. Одного разу винесли її у двір. Аж раптом хлопчик із сусіднього будинку схопив кішку за хвоста  й почав тягнути. Вона зашипіла, вигнула спину, наїжачилася, випустила кігті.

  Доповніть ситуацію.  Поясніть правила безпечної поведінки з тваринами.

19. Довести, що в процесі спостережень за весняними змінами у неживій природі можна реалізувати завдання валеологічного виховання в старшій групі.

20. Спланувати спостереження за весняним дощем з дітьми середньої групи.

21. Оленці сподобалися сніжинки. Вона принесла їх у дитячий садок: подивіться, які вони  красиві! Але на рукавичках  чомусь блищать лише крапельки води.

    Куди зникли сніжинки? Поясніть це дітям молодшої групи.

 

22. Довести  необхідність влаштування «екологічної стежини»  в формуванні  екологічної свідомості дітей старшої групи

23. Спланувати спостереження за першими весняними квітами з дітьми середньої групи.

24. Спостерігаючи за мурашником діти старшої групи помітили, що мурашки швидко закривають  всі входи  в мурашник. Навіщо це? Поясніть дітям про тварин синоптиків.

25. Доберіть найбільш раціональні методичні прийоми, щоб сформувати поняття «весна» у дітей середньої групи  при спостереженні  за життям рослинного світу.

26. Спланувати спостереження за небом восени з дітьми молодшої групи.

27. На прогулянці в лісі діти побачили берізку і ялинку, що росли поруч  і були однакові  за висотою. Діти засперечалися яке дерево виросте швидше. Як ви розв’яжете суперечку дітей? Поясніть дітям від чого залежить  швидкість росту дерев.

28. Довести  необхідність використання народних прикмет, формуючи поняття  « зима» , в дітей старшої групи. Які ще  методичні прийоми використаєте при цьому?

29. Спланувати  спостереження  за дощем восени з дітьми молодшої групи.

30. На лісових галявинах зацвітають перші весняні квіти. Вони такі ніжні, голубі шапочки на довгих тоненьких  ніжках пробиваються з під снігу.

Чи знаєте ви, як вони називаються?

Які ще весняні квіти  ви знаєте?

Чи бачили ви на них комах?

Як оберігають первоцвіти?

31. Довести  необхідність використання дослідів  при спостереженнях за снігом з дітьми старшої групи. З якими методичними прийомами ви їх поєднаєте?

32. Спланувати спостереження за комахами навесні з дітьми  середньої групи.

33. На денній прогулянці діти молодшої групи не знайшли розквітлих квітів кульбаби. Як пояснити дітям чому кульбабка закрилась?

34. Вибрати  найбільш раціональні методи і прийоми для формування поняття «весна» у дітей молодшої групи при спостереженні за змінами у неживій природі. Мотивуйте свій вибір.

35. Спланувати  спостереження  за поведінкою пташок взимку з дітьми старшої групи.

36. Розглядаючи осику, діти середньої групи помітили, що її листя тремтить. Чому ?  Дайте відповідь дітям.

37. Визначити найбільш раціональні прийоми, які використовує вихователь, щоб ознайомити дітей молодшої групи зі змінами в неживій природі взимку. Доведіть необхідність їх використання.

38. Спланувати спостереження за квітами квітника восени з дітьми середньої групи.

39.  Під час екскурсії до лісу діти знайшли їжачка і захотіли забрати з собою. Як пояснити дітям. чому цього не слід робити ?

40. Доберіть найбільш раціональні методичні прийоми, щоб ознайомити дітей старшої групи з весняними змінами в неживій природі.

41. Спланувати  спостереження на прогулянці за осіннім деревом (молодша група).

42. Діти пішли на екскурсію. Дорога пролягала через пустище. Роззиралися на рослини, що довкола. Усіх зацікавила рослина з гарним листям і блідо-рожевими квітами, але найбільше приваблювали дивовижні коробочки, ніби прикріплені до грубуватого стебла. Не витримав Василько. відірвав одну коробочку, потрусив нею. всередині щось заторохтіло. "Може, там такі зернятка, як мак ?" – подумав хлопчик. Розкрив коробочку і висипав насіння собі в рот.

     А Оля вирішила скуштувати одну-однісіньку ягідку – вона трималася на довгому стеблі й чомусь нагадувала око ворона, яке немовби прагнуло розглянути все довкола. Дівчинка вирішила, що це чорниця. Аж ні, то було вороняче око – так зветься ця дуже отруйна рослина.

    Закінчити ситуацію.

Як ти гадаєш, чим закінчилася прогулянка для Василька та Олі ?

43. Вказати, що виступає засобами фіксації знань про природу, пояснити їх зміст.

44. Спланувати  спостереження за комахами на прогулянці з дітьми молодшої групи.

45. Вранці на прогулянці діти старшої групи помітили, що земля і все навколо вкрилось тоненькою білою плівкою. Діти засперечалися, визначаючи, чи це сніг, чи це лід. Розв’яжіть суперечку дітей. Поясніть, як утворюється іній.

46. Довести  необхідність спостережень при ознайомленні дітей середньої групи з властивостями льоду, визначте які методичні прийоми краще використовувати при цьому.

47. Спланувати спостереження за квітами восени з дітьми старшої групи.

48. Діти старшої групи прокинулися рано-вранці й відразу побігли на ділянку, де росли красиві квіти, пишні трави. На кожному листку і квіточці вони побачили великі прозорі, як намисто, крапельки води. Вони виблискували, вигравали на сонці різними барвами. "Що це таке ?" – здивовано запитали діти у виховательки.

    А ви знаєте, що це таке ? як називають ці краплини ? У який час вони бувають на траві і квітах? Де ще ви бачили такі краплини? Якого вони кольору? Який у них запах?

49. Обґрунтувати  особливості організації і керівництва дидактичними іграми в молодшій групі.

50. Спланувати  спостереження за деревом і кущем на прогулянці восени в середній групі.

51.  Андрійко з Оксаною   поїхали в село до бабусі. Саме в цей час у Мурки народилися маленькі кошенята. Вони були гарненькі, пухнасті, веселі й дуже любили з дітьми. До міста малі повернулися з кошеням. Вони добре доглядали його, й кошеня швидко підростало. Згодом воно стало гарною пухнастою кицею – чорною, з білили плямами, гострими зубками та кігтиками. Пишалися, милувалися діти своєю вихованкою. Одного разу винесли її у двір. Аж раптом хлопчик із сусіднього будинку схопив кішку за хвоста й почав тягнути. Вона зашипіла, вигнула спину, наїжачилася, випустила кігті.

  Доповни ситуацію.

  Що сталося ? Чому?

52. Розкрити як через спостереження в неживій природі можна сформувати поняття "осінь" в дітей середньої групи.

53. Спланувати  спостереження за першим снігом на прогулянці з дітьми молодшої групи.

54. Узбіччям шляху мирно йшов великий кудлатий чорний пес. Хлопчаки, що гралися неподалік, вирішили трохи розважитися. Взяли в руки хто палицю, хто грудку землі й почали кидати у пса. Обурився Бровко з такої наруги і ..   .

   Закінчи ситуацію.

   Розроби правила поведінки біля тварин

55. Визначити,   які   методичні   прийоми   використає   вихователь  для   ознайомлення  дітей середньої групи із осінніми явищами в живій природі. Обґрунтуйте їх доцільність.

56.  Спланувати хід дидактичної гри  ''Листочки" (молодша група).

57. Мама збиралася варити юшку. Вона налила в каструлю води, накрила кришкою й поставила на плиту. За деякий час там щось забулькало, а кришка "затанцювала". Малого Івасика це надзвичайно зацікавило. Він вирішив подивитися, що ж там діється. Коли мама вийшла на хвильку, він узяв стільчика, присунув до плити... Раптом стільчик вислизнув з-під ніг, і щось пекуче розлилося по тілу. Хлопчик несамовито закричав від болю.

  Що сталося ?

  Як пояснити дітям правила безпечної поведінки з гарячою водою ?

58. Розкрити різновидність форм роботи, спрямованих на формування знань про природу.

59. Спланувати  спостереження за льодом з дітьми молодшої групи.

60. Діти знайшли біля річки в кущах три порожні пляшки. Поставили їх на плаский камінь, що виступав з- під води. Набравши камінців, кидали ними, аж доки вщент не розбили усі пляшки. Потім пішли купатися та ще й у м'яча вирішили пограти. Так захопилися, що не помітили розбитого скла.

    Закінчить ситуацію.

    Визначити небезпеку та пояснити її дітям.

61.   Довести,  що дослід особливий вид спостережень, поясніть значення дослідів.

62. Обґрунтувати,   яким формам організації дітей при ознайомленні з природою слід надавати перевагу і чому?

63.   Спланувати спостереження за квіткою восени в молодшій групі.

64. Довести,  що спостереження  – це основа формування  реалістичних уявлень про природу.

65. Восени  на прогулянці діти  середньої групи  знайшли в листі жука.  Що  повинен вихователь розповісти дітям про життя комах восени?

66. Пояснити переваги і недоліки демонстрування ілюстративного матеріалу.

67. Проаналізувати  необхідність застосування словесних методів при ознайомленні дошкільників з природою. Розкрити особливості використання сюжетних і описових розповідей, природознавчої літератури, малих форм усної народної творчості в процесі ознайомлення з природою дітей   дошкільного віку.

68. Визначити види бесід і  методику   їх  проведення в різних вікових групах.

69. Скласти описову розповідь про рослину ( за вибором)

70. Продемонструвати приклади різних видів дидактичних ігор. Спланувати дидактичну гру з картинками для дітей старшої групи.

71. Скласти план екскурсії в природу і на сільськогосподарський об’єкт, продемонструвати відмінність у структурі проведення екскурсій.

72. Скласти план комплексного заняття  з  ознайомлення дітей із рослинним світом ( група за вибором)

73. Спланувати щоденну прогулянку, включаючи всі компоненти, що залучають дитину до активного пізнання навколишнього світу.

74. Скласти розповідь для старших дошкільників про їжака.

75.  Розкрити методику ознайомлення дітей із свійськими і дикими тваринами в різних вікових групах.

 

 

 

 

Переглядів: 566 | Додав: vika | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вітаю Вас, Гість!
Субота, 20.01.2018